jueves 21 de febrero de 2008

Abierta la convocatoria del Premio de Investigación APG y Caixa Galicia

Esta abierta la convocatoria del Premio de Investigación sobre Comunicación convocado por la APG y Caixa Galicia, después de la presentación del mismo que tuvo lugar el pasado mes de diciembre.
En un a cto público celebrado a las 13 horas del día 20 de diciembre de 2007, la Asociación de Periodistas de Galicia, con Caixa Galicia y el Decano de la Facultad de Comunicación de Santiago de Compostela, presentaron la convocatoria del premio de investigación sobre comunicación para 2008, dotados con un total de 15.000 euros.

La agencia EFE ofrecía la noticia con el siguiente despacho:

Caixa Galicia y APG convocan Premio de Investigación sobre Comunicación
Santiago de Compostela, 20 dic (EFE).- La Fundación Caixa Galiciay la Asociación de Periodistas de Galicia (APG) han convocado unpremio de investigación en comunicación, dotado con 9.000 euros ydos accésit de 3.000.
El director de Acción Social de la caja, José Manuel GarcíaIglesias, subrayó en la presentación de esta edición la importanciade la comunicación en la sociedad y de iniciativas como ésta, quepersiguen la renovación y la excelencia.
García Iglesias consideró importante que una sociedad cuente conbuena información, pues, en caso contrario, "le falta algo", por loque valoró la investigación en este campo y el papel de laUniversidad, presente en el acto.
La USC estuvo representada por el decano de la facultad deCiencias de la Comunicación José Miguel Túñez, quien explicó el augede la investigación en este campo y el papel que desarrollan lastres universidades gallegas.
Por su parte, el presidente de la Asociación de Periodistas deGalicia, Arturo Maneiro, apuntó que la promoción de la investigaciónes uno de los objetivos de la entidad, que persigue el debate y análisis del fenómeno comunicativo. EFE

Por su parte, la agencia Europa Press ofrecía la versión en gallego:

Caixa Galicia e a Asociación de Xornalistas premian con 9.000 euros o mellor estudio en comunicación e medio ambiente

SANTIAGO DE COMPOSTELA, 20 (EUROPA PRESS) A Fundación Caixa Galicia e a Asociación de Xornalistas de Galicia premiarán con 9.000 euros a mellor investigación sobre comunicación relacionada co medio, a través dunha convocatoria que nace co obxectivo de impulsar o labor dos estudosos neste área.

En rolda de prensa, o director de Acción Social da entidade financeira, José Manuel García Iglesias, puxo en valor este premio como unha forma de avalar aos medios de comunicación, aos seus profesionais e aos seus investigadores. "A unha sociedade sen medios fáltalle algo", argumentou, e recordou que esta iniciativa se integra na liña de formación de Caixa Galicia.

O concurso, ao que se poderán presentar os orixinais ata o 31 de maio, tamén establece a entrega de dous áccesits de 3.000 euros e permite que os traballos se baseen nunha tese doutoral aínda non defendida ou con menos dun ano de vixencia. Ademais, as bases esixen que a investigación se realice con métodos propios e "faga algunha achega" a esta área de coñecemento.

Así, o presidente da Asociación de Xornalistas, Arturo Maneiro, xustificou que os traballos se centren no medio pola importancia de sensibilizar á cidadanía da necesidade de practicar un desenvolvemento sostible.

VIGOR DOS INVESTIGADORES.
Neste sentido, apuntou que Galicia é "sensible" ao debate entre desenvolvemento económico e protección ambiental. Ademais, destacou que o premio "cumpre cos obxectivos" da asociación de incentivar os debates entorno ao papel dos medios nos distintos ámbitos.

No acto tamén participou o decano da Facultade de Ciencias da Comunicación de Santiago, Miguel Túñez, que resaltou o vigor co que, ao seu xuízo, conta o sector da investigación da comunidade. Deste modo, remarcou o papel das tres universidades galegas como canalizadoras deste "fenómeno emerxente". De feito, referiuse a un congreso que reunirá a principios do ano próximo na capital de Galicia a investigadores en comunicación de toda España e para o que se presentaron máis de 500 actas.

FEGAPE DENUNCIA ENCARCELACIÓN DE PERIODISTAS EN CUBA

A Federación Galega de Asociacións de Periodistas (FEGAPE) lamenta e rexeita a recente visita a Cuba dunha delegación institucional e Cultural galega, organizada pola Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, en resposta a unha invitación do goberno cubano.

A FEGAPE considera que a viaxe da nutrida delegación galega a illa caribeña (ó redor de duascentas cincuenta persoas), amais do elevado custe que o desprazamento de tamaña comitiva supón ás arcas públicas, representa un verdadeiro despropósito, xa que ven a arroupar a actuación dun goberno ditatorial que non respecta dereitos nin liberdades democráticas.

Despois de que o réxime castrista liberase nos últimos días a catro presos políticos, por motivos graves de saúde, que aínda así tiveron que exiliarse do país, no mento de sacar este comunicado seguen recluídos nos cárceres cubanos ó menos 234 presos de opinión, segundo informacións da Comisión Cubana de Derechos Humanos. Dos 234 presos, 23 son xornalistas, condenados á cadea por exercer o traballo profesional sen a preceptiva autorización dun réxime que despreza e afoga as liberdades de información, expresión e opinión, e non tolera a prensa independente.

A FEGAPE lamenta que a representación galega que viaxou a Habana, integrada por políticos, escritores e xentes do ámbito da cultura de Galicia vaian a Cuba facerlle o caldo gordo a unha ditadura que, durante máis de corenta anos con Fidel Castro e agora co seu irmán Raúl, mantivo e mantén o país nun puño, afogando os dereitos humano e as liberdades máis elementais do cidadán, e que ninguén dos integrantes da delegación avogara ou fixera mención algunha sequera a favor dos presos de opinión do réxime cubano.

A Federación Galega de Periodistas, co apoio moral da Federación de Asociacións de Periodistas de España (FAPE) e Reporteiros sen Fronteiras, denuncia e lamenta a inoportuna visita institucional e cultural da delegación galega a Cuba, sendo como é este un dos países que lidera o ranking dos que máis desprezan e perseguen os dereitos e liberdades democráticas.
Foto de Galicia Hoxe

domingo 10 de febrero de 2008

Publicado el número 6 de Comunica


El día 24 de enero, en el mismo acto de entrega del Premio Periodístico Diego Bernal, se ha presentado y entregado el número 6 de la revista Comunica, que está a disposición de los profesionales interesados.

Sobre los contenidos, ofrecemos la presentación de la publicación y el índice

Publicamos en este número 6 de Comunica aspectos novedosos y documentados de los orígenes de los medios públicos de comunicación en Galicia, con el fin de que puedan servir de referencia e información para los profesionales.

Sobre la Radio y la Televisión de Galicia, desde sus orígenes hasta hoy, ya hay preparadas sendas historias detalladas y documentadas, pero los trabajos que hoy presentamos sirven de adelanto y de ampliación.

En el primer artículo, Tomás Fernández pone por escrito muchos de sus vivencias en aspectos no conocidos del proceso inicial de creación de los medios públicos de comunicación de Galicia. Es un trabajo más testimonial que académico por su condición de protagonista y testigo de excepción de esos primeros pasos para la puesta a punto de la Radio y la Televisión gallegas, precisamente en unos momentos en los que se estaban consolidando las instituciones autonómicas de Galicia. Es, por tanto, un documento en sí.

Por su parte, Arturo Maneiro, en su trabajo sobre la gestación y orígenes de la Radio Galega presenta nuevos documentos y explica de forma cronológica cada uno de los pasos que se han ido dando desde las primeras reivindicaciones de una emisora propia para Galicia hasta los tres primeros días de emisión, con el cometido de cada uno de los profesionales. No es finalidad de este trabajo avanzar más en la historia

Las peripecias iniciales de la televisión son coincidentes con las de la radio en cuanto a la formación de los órganos gestores de la CRTVG. Pero son distintos en cuento a la trayectoria política y profesional.

En todo caso, aunque sean comunes, se exponen aquí dentro de cada contexto. Por ejemplo, la constitución del Consejo de Administración y designación del primer director general de la CRTVG tienen importancia para los dos medios y en cada uno supone una repercusión distinta, por eso se habla en los dos trabajos de su constitución.

Tenemos el convencimiento de que las aportación que publicamos pueden ser de utilidad para la historia de los medios de comunicación de Galicia.


Índice de materias incluidas en el número 6 de Comunica

Presentación da edición
1. As orixes de Televisión de Galicia
Primeiras iniciativas
Primeiro, os asentamentos
Temores privados
Temores públicos
Temores electorais
“TVG, si, pero a modiño”
Oportunismos
Primeiras dotacións económicas
Verán decisivo
Comezan as obras
Centro de San Marcos
A rede técnica
Economizar recursos
Grandes normas
Iniciativa intermedia
Primeiros nomes
Nomeamentos
Consello de Administración
A designación de directivos
Data inamovible
Primeiro presentador da TVG
Informativos
Inauguración na data prevista
Facer Galicia
Posibilidades abertas
Saír do rueiros
Primeira programación
Reacción nos medios
Anexo TVG
As primicias de TVG
Primeiro minutados de programación

2. As orixes da Radio Galega
As primeiras referencias públicas
A emisora pública no I Congreso de Periodistas
Anuncio oficial da creación dunha cadea
autonómica de radio
Modelo inicial da cadea autonómica
Os centros de produción de programas
O Investimento
Postos de traballo
Palacete de San Caetano, sede da emisora autonómica
Primeira selección de profesionais
Últimos preparativos
Comezo dos primeiros traballos en San Caetano
Procesos legais previos
Primeiro equipo directivo da RTG
Preparativos para a inauguración oficial de
Radiotelevisión Galicia
29 de marzo de 1985. Inauguración oficial
Actos oficiais
Pauta da inauguración da RTG