Entrega del Diego Bernal 2013


En un marco de solidaridad con los colegas afectados por la crisis económica
La APG entregó el Premio Diego Bernal 2013 a Germán Castro Tomé

El sábado 26 de enero de 2013, la Asociación de Periodistas de Galicia entregó el Premio Diego Bernal 2013 al veterano fundador de Diario de Ferrol Germán Castro Tomé. este acto tuvo lugar en el marco de la celebración de la fiesta del Patrón de los periodistas, San Francisco de Sales. Este año, igual que en el anterior, se manifestó de forma principal la solidaridad de los participantes con los colegas que están sufriendo los efectos de la crisis económica de las empresas de comunicación. El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo participó en los actos de la APG, haciendo entrega del galardón y cerrando los discursos.
En el Diego Bernal 2013 participaron más de cien profesionales del periodismo de toda Galicia, concurrencia que ya es habitual en este galardón que ha llegado ya a su XVIII edición. 
No es momento de fiestas  
Las intervenciones, en gallego, comenzaron con la presentación del presidente de la APG, quien quiso dejar claro que no estaban tiempos para fiestas en el sector de la comunicación:
Hoxe non é un día de festa, hoxe é un día para solidarizármonos con tantos e tantos compañeiros que perderon o seu posto de traballo porque a crise tamén meteu en dificultades ás empresas nas que traballaban. Temos que solidarizarnos coa angustia e desacougo que están sufrindo os nosos colegas e as súas familias. Sen esquecer, desde logo ó conxunto das persoas doutras profesións que tamén sofren esta crise.
Di o lema da FAPAE que non hai periodismo sen periodistas; pero, en realidade, hoxe o problema é que hai moitos periodistas que non poden exercer, que non teñen unha plataforma na que poder levar a cabo o seu labor social. 
Xa comentaba o pasado ano neste mesma celebración que “na APG gustaríanos ter capacidade suficiente para aportar unha solución a tódolos problemas dos profesionais e dos medios de comunicación de Galicia. Gustaríanos contar con empresas de comunicación fortes que permitan traballos estables”. 
En calquera caso, e precisamente por todo isto, creo que si e un día moi adecuado para celebrar o acto de entrega do Diego Bernal a Germán Castro, un profesional que sempre salientou pola súa sensibilidade cos problemas sociais en xeral, e forma específica pola grave situación dos periodistas, tal como queda recollido no acta de concesión deste Premio.

El balón de oro del periodismo
Juan Barro, veterano presentador de deportes de Televisión Española en Galicia, hizo la presentación de los méritos del galardonado, con una biografía en la que demostraba que Germán Castro había cumplido con creces su sueño infantil de ser un profesional del periodismo, y acabo con las siguientes palabras:
Intervencionjbarroreducida
Debo significar que, eu sinto unha especial emoción por ter o privilexio e a honra de presentalo, xa que se trata dun amigo da alma.

Esta confesión pública de amizade imperecedeira, non desvirtúa o mais minimo a miña superlativa admiración por él, xa que nos meus inicios xornalísticos eu mamei nos peitos de Man. (entendaseme ben, metafóricamente).

Él, inculcoume os principios básicos de rigor e honestidade que deben rexir, esta apaixoante profesión. 

Por iso, quero felicitar á Asociación de Periodistas de Galicia, pola acertadísima concesión deste Premio Diego Bernal, (que facendo un simil futbolístico), ven ser o Balón de Ouro do xornalismo galego. 
En consecuencia Man, virtualmente, sería Messi, pero con moita mais envergadura que o arxentino.

Recuperar la esperanza
El galardonado, Germán Castro, manifestó su agradecimiento por haber sido premiado con el Diego Bernal y tuvo palabras de recuerdo a los colegas afectados por la crisis económica
intervenciongermanreducida
Agardo que máis pronto que tarde recuperemos a esperanza e tamén un xornalismo de valores no que prime por riba de todo e sen cortapisas a libre expresión, a honestidade, a ética deontolóxica e un xornalismo imparcial, non alineado que devolva a credibilidade que sempre prestixiou este oficio noso. Agardo e desexo tamén a rexeneración democrática dunha sociedade que por momentos semella que perdeu o norte e que as formacións políticas, que son a súa máxima expresión no terreo do servizo aos intereses xerais dos cidadáns, apaguen e volvan a encender para limpar e purgar todos os virus que as carcomen. Hai que acabar co culto desmedido ó vil metal e hai que frear ese impulso inhuman dun poder financieiro causante desta crise que non encontra mellor solución que facer pagar as consecuencias ás capas sociais medias y máis débiles debuxando neste momento un panorama estremecedor e perigoso para a convivencia democrática. Quede no ambiente este queixido sin pechar de todo unha fiestra a esperanza que din que debe ser o último que se perda. 
Buen periodismo y buenos periodistas

Cerró el turno de discursos el presidente del Gobierno gallego, Alberto Núñez Feijóo, quien, en reseña recogida por las agencias, reivindicó la relevancia «del buen periodismo» en la sociedad como «el arte de conformar voluntades colectivas», de forma que «son los medios los que permiten que cada día el gallego se reconozca como gallego».
El presidente de la Xunta destacó del galardonado su misión «difícil, imprescindible y hermosa».
Feijóo no concibe que pueda haber soluciones para los problemas que «acucian» a la sociedad «sin la existencia del buen periodismo y de los buenos periodistas». «Soy consciente de que hay buenas políticas que pueden fracasar si no se involucra a la ciudadanía», afirmó en su intervención de este sábado.
Al respecto, consideró que Galicia es «un pueblo, una tierra y un habla», que estaría «incompleta» sin los medios de comunicación que permiten que los gallegos conozcan los problemas e inquietudes de otros ciudadanos.
De este modo, ha señalado a los medios como «canales que comuniquen la política con el pueblo» y viceversa, por lo que ha pedido a los periodistas que «se necesita más que nunca que funcionen» estos.
«Si la política administra los asuntos públicos, el periodismos sigue siendo la voz de los mudos y el oído de los sordos», ha defendido Núñez Feijóo de esta forma su visión de los medios de comunicación.
Ver la noticia en la TVG








Comentarios

Entradas populares de este blog

Homenaje a Pepe Castro en Coruña

Almuerzo homenaje a Luis Rivero de Aguilar